Join Our Mailing List

X

Join Our Mailing List

I would like to receive:



 
 
 

X

LOGIN

Don't have an account? Create one!

Two documentaries for Robert H. Lieberman



Date of Event: 10/02/2019

Time of Event: 19:00

Location of Event: The Rainbow Theater - Jabal Amman - 1st Circle

Director: Robert H. Lieberman

Country: USA

Production Year:

The Royal Film Commission – Jordan,

is pleased to invite you to attend the

screeningof the two documentaries:

 

يسر الهيئة الملكية الأردنية للأفلام،

دعوتكم لحضور عرض 

الفيلمين الوثائقيين

   “Angkor Awakens: An Inside Look at
Cambodia”
&
"They Call It Myanmar: Lifting the Curtain" 
Screenings are followed by a discussion with the director Robert H. Lieberman

"أنغكور تستيقظ: نظرة من الداخل على
 كمبوديا
"
و
"يسمونها ميانمار: رفع الستار"

 يتبع العروض نقاش مع  المخرج روبرت ليبرمان

Sunday 10 and Monday 11 February 2019  

الأحد 10 والاثنين 11 شباط 2019

at 7:00 PM

Rainbow Theater - Jebel Amman

الساعة السابعة مساءً

مسرح الرينبو - جبل عمان

الأحد 10 شباط

أنغكور تستيقظ: نظرة من الداخل على كمبوديا

 الساعة السابعة مساء

روبرت ليبرمان، 90 دقيقة، وثائقي، باللغة الإنجليزية، الولايات المتحدة الأمريكية، 2017

يتبع العرض نقاش مع المخرج روبرت ليبرمان 
 

.

Sunday 10 February

Angkor Awakens: An Inside Look at Cambodia

7:00 PM

Robert H. Lieberman, 90 min, Documentary, in English, USA, 2017

Followed by a discussion with the director Robert H. Lieberman 

 

كمبوديا أمّة منقسمة بين مستقبل لامع وماض أسود. من ناحية، لا تزال كمبوديا تداوي الجراح الأليمة لشعبها جرّاء حكم "الخمير الحمر" وقصف الولايات المتحدة من قبلهم، بينما تنمّي أيضا جيلا جديدا ينبض بالتفاؤل.

فيلم "أنغكور تستيقظ" هو صورة عميقة وحيوية لبلد يضج بالحياة ويتنقل الى ما وراء التلال الخضراء والاثار القديمة وأوجه المدينة الحديثة ليكشف عن ماض من العنف والألم ليس ببعيد عن السطح...

يعطي الفيلم نظرة ثاقبة عن ماض وحاضر والمستقبل المحتمل لكمبوديا في جيل ما بعد "الخمير الحمر" من خلال مقابلات مع أبناء شعبها ودمى متحركة كمبودية ومقابلة نادرة مع رئيس الوزراء هون سين.

عُرض الفيلم في مدن أميركية رئيسية وحاز على خيار النقاد في صحيفة نيويورك تايمز. كما تم بث الفيلم عدة مرات على قنوات البي بي سي والتلفزيون الأسترالي.

Cambodia is a nation split between the brightest future and the blackest past. On one hand still tending the savage wounds wrought upon its people by the Khmer Rouge and the USA bombers before them, while also cultivating a vibrant and optimistic new generation.

“Angkor Awakens” is a deep and incisive portrait of a vibrant, bustling country moves beyond the verdant hills, ancient antiquities and modern metropolises to reveal a past of violence and pain which still lingers not too far below the surface...

An eye-opening portrait of the past, present, and possible future of Cambodia in the post-Khmer Rouge generation, as told through interviews with its people, Cambodian shadow puppetry, and featuring a rare interview with "Strongman Prime Minister" Hun Sen.

The film has been showcased in all major US cities and is a New York Times Critics’ Pick. It was repeatedly broadcast on the BBC and Australian televisions.

الاثنين 11 شباط

يسمونها ميانمار: رفع الستار

روبرت ليبرمان، 84 دقيقة، وثائقي، باللغة الإنجليزية، الولايات المتحدة الأمريكية، 2012

يتبع العرض نقاش مع المخرج روبرت ليبرمان 

 

 

Monday 11 February

They Call It Myanmar: Lifting the Curtain

Robert H. Lieberman, 84 min, Documentary, In English, USA, 2012

Followed by a discussion with the director Robert H. Lieberman
 

يقدم هذا الفيلم، الذي صُوّر بسرية على مدار سنتين بعدسة المخرج والروائي روبرت ليبرمان، نظرة نادرة على ثاني أكثر دولة عزلة في العالم. يرفع الستار عن الحياة اليومية في بلد تم احتجازه في القبضة الحديدة لنظام عسكري وحشي على مدى 48 سنة.

يمثل هذا الفيلم الوثائقي الطويل رحلة من الانطباعات، ويتضمن لقطات مختارة من بين ما يزيد على 120 ساعة من التصوير اللافت. يستعرض مقابلات مع أكثر من 100 شخص من أنحاء ميانمار (أو بورما، كما كانت تُعرف سابقا) وتتشابك مع لقطات مذهلة لهذه الأمة وشعبها. على الرغم من أن ميانمار سقطت من بين احدى أكثر الدول ازدهارا وتطورا في جنوب شرق آسيا لتصبح واحدة من أفقر دول العالم، فإن فيلم "يسمونها ميانمار" يحكي قصة عن الجمال والشجاعة والأمل.

كان الفيلم خيار النقّاد في صحيفة نيويورك تايمز وكما اختاره الناقد جورج إيبرت من صحيفة شيكاغو تايمز ليكون الفيلم الوثائقي الأفضل لعام 2012. وقد عرض الفيلم لأول مرة عالميا في مهرجان أمستردام الدولي للأفلام الوثائقية.

Shot clandestinely over a two-year period by best-selling novelist and filmmaker, Robert H. Lieberman, this film provides a rare look at the second-most isolated country on the planet. It lifts the curtain to expose the everyday life in a country that has been held in the iron grip of a brutal military regime for 48 years.

This unique feature length documentary, culled from over 120 hours of striking images, is an impressionistic journey. Interviews and interactions with more than 100 people throughout Myanmar (formerly Burma) are interwoven with spectacular footage of this little seen nation and its people. Though Myanmar has tumbled from one of the most prosperous and advanced countries in Southeast Asia to one of the world’s poorest, "They Call It Myanmar" is a story of beauty, courage and hope.

“They Call It Myanmar,” was a New York Times Critics’ Pick and named a top documentary of 2012 by Chicago Times critic Roger Ebert. The film premiered at International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA).

T. +962 6 464 22 66 (ext. 23)
info@film.jo www.film.jo